Sprinkleri- ja vesisumulaitteiston hoitajakurssi

5.10.2021, klo 08.15 - 16.00
karita.stenroos@spek.fi
Kiinteistössä olevan sammutuslaitteiston tehtävä on sammuttaa alkava tulipalo tai ainakin ensisijaisesti rajoittaa sen etenemistä ja vahinkoja siihen asti, kunnes pelastuslaitos ehtii paikalle.

Rakennuksen omistaja ja sammutuslaitteiston haltija vastaavat yhdessä toiminnanharjoittajan kanssa siitä, että automaattinen sammutuslaitteisto toimii oikein, on jatkuvasti toimintakunnossa ja sitä huolletaan ja tarkastetaan asianmukaisesti. Tähän vastuuseen liittyy myös henkilöstön koulutus. Työnantajan on koulutettava nimetyt henkilöt niin, että he suoriutuvat annetusta tehtävästä.

Vesisammutuslaitteiston hoitajan kurssi toteutetaan CFPA-E:n koulutusohjelman mukaisesti (Sprinkler Operator) ja kurssin suorittamisesta jaetaan eurooppalainen osaamistodistus.

Tavoite:
Saat valmiudet toimia sprinkleri- ja vesisumulaitteiston kanssa ja apuvälineitä, joiden avulla pystyt välttämään väärästä toimintatavasta aiheutuvia uhkia turvallisuudelle, omaisuudelle ja ympäristölle. Tunnistat sprinkleri- ja vesisumulaitteiston toiminnan periaatteet ja ylläpidon järjestelyt sekä asianmukaisen huollon ja ylläpidon tärkeyden. Tiedät, että sammutuslaitteistot on pidettävä kunnossa, jotta ne toimivat tositilanteessa ihmisten ja omaisuuden turvaksi tarkoituksen mukaisella tavalla.

Sisältö:
Paloturvallisuuden perusteet ja rakentuminen
• Normiston perusteet
• Tietoa laitteistojen toiminnasta ja rakenteesta
• Kunnossapito (Ylläpidon suunnittelu ja hallinta)
• Asianmukainen toiminta laitteistojen kanssa eri tilanteissa
• Laitteistokokonaisuuteen tutustuminen

Kenelle:
Kurssi on tarkoitettu sprinkleri- ja vesisumulaitteistojen huoltoon ja ylläpitoon osallistuvalle organisaatiolle ja laitteiston vastuuhenkilöille sekä heidän tehtävissään toimiville sijaisille.

10.1.2021, klo 00.00 - 22.9.2021, klo 23.00
Sokos hotel Vaakuna, Kouvola
Sprinkeli- ja vesisumulaitteiston hoitajan kurssi 399,00 € (+ alv 24%)
Sprinkleri- ja vesisumulaitteiston hoitajakurssi - jäsenhinta 349,00 € (+ alv 24%)