Paloilmoittimen hoitajakurssi Seinäjoki

Tapahtuma on täynnä. Voit ilmoittautua varasijalle.
18.4.2023, klo 08.00 - 16.00
karita.stenroos@spek.fi; johanna.hokkinen@spek.fi

Koulutettu hoitaja tietää, ettei kalliista, mutta tositilanteessa epäkunnossa olevasta laitteistosta ole henkilö- ja paloturvaksi. Laitteiston huolimattomasta hoidosta syntyy ylimääräisiä ei toivottuja ilmoituksia ja työn keskeytyksiä sekä niin välittömiä kuin välillisiäkin kustannuksia. Paloilmoittimen haltijan tulee nimetä paloilmoittimen hoitaja ja huolehtia siitä, että tämä saa tehtävän hoidon kannalta tarpeellisen koulutuksen.

Kurssin teoriaopetuksen lisäksi kurssilaiset harjoittelevat paloilmoitinsimulaattoreilla laitteiston toimintaa.

Paloilmoittimen laitteistonhoitajan kurssi toteutaan CFPA-E:n koulutusohjelman mukaisesti (Fire Detection and Alarm Systems Operator) ja kurssin suorittamisesta jaetaan eurooppalainen osaamistodistus.

Tavoite

• opit hyviä turvallisuuskäytäntöjä ja ymmärrät henkilöturvallisuuden merkityksen.
  • teorian, käytännön, toimintamallien ja simulaattoriharjoittelun kautta tiedät kuinka tärkeä osa palontorjuntatekniikka on joka hetkistä kohteen turvallisuutta ja miten ei toivottuihin erheellisiin ilmoituksiin on reagoitava.

Kurssi on tarkoitettu paloilmoittimien huoltoon ja ylläpitoon osallistuvalle organisaatiolle ja laitteiston käyttäjille- ja hoitajille sekä heidän tehtävissään toimiville sijaisille.

• paloturvallisuuden perusteet ja rakentuminen
  • Normiston perusteet
  • Tietoa laitteistojen toiminnasta, rakenteesta ja eroavaisuuksista
  • Toiminta paloilmoittimella eri tilanteissa (myös ei toivottujen ilmoitusten yhteydessä)
  • Kunnossapito (ylläpidon suunnittelu ja hallinta).

Teorian lisäksi kurssilaiset harjoittelevat paloilmoittimen toimintaa oikeilla paloilmoitinsimulaattoreilla. Teorian, käytännön, toimintamallien sekä simulaattoriharjoittelun kautta opitaan, miten erheelliset paloilmoitukset syntyvät ja miten ne voidaan välttää.

Hallintosihteeri Karita Stenroos puh. 040 511 2259
Koulutus- ja hallintosihteeri Johanna Hokkinen 040 620 2990

sähköposti: etunimi.sukunimi@spek.fi

Ryhmäalennus
3 - 5 henkilöä - 10 %
yli 5 henkilöä - 15 %

Kurssimaksu laskutetaan etukäteen
Lisätietoja koulutuksesta läheteään s-postilla n. 10 vrk ennen tilaisuutta

Tämän jälkeen tapahtuvasta muusta kuin sairaudesta johtuvasta peruutuksesta laskutetaan 50 % kurssimaksusta.
Jos poisjäännistä ei ilmoiteta etukäteen, veloitamme koko kurssimaksun. Myös mahdollisesta sairauspoissaolosta tulee ilmoittaa välittömästi ja viimeistään ennen koulutuksen alkamista.

16.1.2023, klo 00.00 - 4.4.2023, klo 09.00
Original Sokos Hotel Lakeus
Osallistumismaksu/hlö 425,00 € (+ alv 24%)
Osallistumismaksu pelastusliiton jäsenille 375,00 € (+ alv 24%)
Tapahtuma on täynnä. Voit ilmoittautua varasijalle.