Käsisammutinliikkeen vastuuhenkilön koe - täynnä

26.10.2022, klo 08.00 - 28.10.2022, klo 16.00
Vanhempi asiantuntija Ilpo Leino p. 045 657 7290
Näyttökoe
Koe on tarkoitettu henkilöille, jotka tulevat toimimaan vastuuhenkilöinä käsisammutinliikkeessä. Tutkinnon hyväksytysti suorittanut voi hakea vastuuhenkilön pätevyystodistusta Turvallisuus- ja kemikaalivirastosta (Tukes).

HUOM!
Käsisammutinliikkeen vastuuhenkilön tutkinnon koe on kaksiosainen:
Teoriakoe 26.10.2022 klo 9-11
Käytännön näyttökokeet 27.10.2022 ja 28.10.2022

Kullekin tutkintoon tulijalle varataan aikaa 2 tuntia käytännön näytön suorittamiseen.

Kirjallisuusluettelon voi ladata kohdasta materiaali.
Työharjoittelun tueksi on tehty tiivistelmät tutkintolomakkeista. Lomakkeiden avulla harjoittelu sujuu järjestelmällisesti. Jokaiseen lomakkeessa olevaan otsikkoon liittyy vielä tarkempia sammutinmerkki ja -mallikohtaisia toimenpiteitä, jotka tulee huomioida.

Teoriakoe
Tutkinnon hyväksyttävästi suorittaminen edellyttää, että tutkinnonsuorittaja osoittaa teoriakokeessa
tuntevansa pelastuslain, voimassaolevat käsisammuttimet koskevat viranomaismääräykset ja -ohjeet sekä standardit.
  • tuntevansa sammuttimia koskevat valmistajien ja maahantuojien huolto-ohjeet ja
  • vakuutusyhtiöiden sammuttimia koskevat suojeluohjeet.
Käytännön näyttö
Lisäksi tutkinnon suorittaja osoittaa käytännön kokeessa osaavansa hyväksyttävästi tarkastaa, huoltaa ja täyttää erilaisia sammuttimia ottaen huomioon SM:n määräyksen käsisammuttimien tarkastuksesta ja huollosta sekä sammuttimien valmistajien ja maahantuojien kirjalliset huolto-ohjeet.

Tutkintomaksu on 569 € + alv 24 %
Käsisammutinliikkeen vastuuhenkilön tutkinnon käytännön osion uusinnan hinta on 400 € + alv 24 %.

Käsisammutinliikkeen vastuuhenkilön valmennuskurssille ja käsisammutinliikkeen vastuuhenkilön kokeeseen ilmoittaudutaan erikseen.
Käsisammutinliikkeen vastuuhenkilön valmennuskurssin esittely ja ilmoittautuminen

Valmennuskurssin käyneistä noin 80% läpäisee kokeet ensimmäisellä kerralla.
Suoraan kokeisiin tulijoista 46% pääsee läpi ensimmäisellä kerralla.

Vanhempi asiantuntija Ilpo Leino 045 657 7290

Ilmoittautuminen on sitova. Kurssimaksu veloitetaan ilmoittautumisajan päätyttyä, joten mahdolliset peruutukset on tehtävä viimeistään 14 vrk ennen kurssia. Tämän jälkeen tapahtuvasta peruutuksesta laskutetaan 50 % kurssimaksusta. Jos poisjäännistä ei ilmoiteta etukäteen, veloitamme koko kurssimaksun. Osallistujan voi vaihtaa veloituksetta ja vaihtamisesta tulee ilmoittaa kurssin sihteerille.

Jos peruutus johtuu sairastumisesta, lääkärintodistusta vastaan veloitamme peruutuskuluina ainoastaan toimistokulut 25 €/koulutus. Lääkärintodistus on toimitettava viimeistään neljän (4) viikon kuluessa peruuntuneesta koulutuspäivästä lukien.

14.2.2022, klo 00.00 - 17.8.2022, klo 00.00
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö
WinNova, Pori
MAKSUT